Laita kirjoitelmiin käyttämäsi lähdemateriaalit ja viitteet tarpeeksi hyvin. :)
TVT I
Kirjoita projektista tai yksittäisestä oppitunnista jossa olet käyttänyt teknisiä laitteita opetuksen tukena. Myös sellaiset kerrat käyvät jolloin kaikki meni pieleen. Kerro miten oppitunti rakentui ja miten ratkaisit eteen tulleet ongelmat.
TVT II
Tutki mitä on valomaalaus. Miten voisit omassa opetuksessasi hyödyntää valomaalausta. Mitä se vaatii tekniikalta ja löytyykö työympäristöstäsi sopivia välineitä.
MAALAUS JA PIIRUSTUS
Piirustus. Tutki piirtämisen opetusta. Ideoi piirtämiseen liittyvä projekti tai työ kevään opetukseen. Käytä jotain ennen kokematonta asiaa opetuksesi tueksi. Yritä ideoida mahdollisimman toiminnallinen työskentelytapa. Tee selkeä tuntisuunnitelma/t opetuksen tueksi.
Maalaus. Abstraktia maalausta. Ideoi omalle lapsiryhmälle abstraktinmaalauksen työpaja. Kiinnitä huomio miten motivoit lapset ja millaisilla välineillä teetät työn. Pohdi mahdollisia karikoita ja miten niistä mennään yli. Mihin kiinnität huomion arvioinnissa.
KOLMIULOTTEINEN TYÖSKENTELY
Miten kierrätysmateriaalista saat tehtyä valmiin ja viimeistellyn näköisiä töitä. Tutki kirjoja ja mieti miten erilaiset materiaalit vaikuttavat työn lopputulokseen ja työn ulkonäköön. Ideoi omalle ryhmälle projekti jossä käytätte alumiinisia tuikkukynttilän kuppeja. Mihin asioihin pitää kiinnittää huomio ja milaisia välineitä tarvitsette.
KOULUGRAFIIKKA (Mari R.) (valitse toinen)
Vaihtoehto A. Pohdi opetuksessasi käyttämiäsi grafiikan tekniikoita. Millaisia tekniikoita olet käyttänyt, miksi juuri näitä? Mitä kuvataiteen sisältöasioita olet oppilaiden kanssa käynyt grafiikan tekniikoiden avulla? Miksi juuri näitä? Mikä grafiikassa on oppilaan kuvallisen ilmaisun oppimisen kannalta hyvää / huonoa? Tee pohdinnoistasi tiivistelmä.
Vaihtoehto B.
Kokeile oppilaittesi kanssa monotypia ja sen erilaisia sovellutuksia. Ota mukaan jokin sisältöasia, jota oppilaasi siinä samalla harjoittelevat.Tee tästä kirjalliskuvallinen kooste.
mennessä.
TAITEEN TARKASTELU (Mari R.)
Mitä hyviä käytänteitä sinulla on taiteen tarkastelussa? Mitä kuvataiteen opetuksen sisältösioista
olet käynyt taiteen tarkastelun avulla?
Tutustu Satu Itkosen kirjaan Taidekuvan äärellä. Katso, koe, jaa. (Kansanvalitusseura, Helsinki 2011). Mitä ajatuksia sen harjoitukset herättivät sinussa? Mitä uutta kirja toi sinulle omaan opetukseesi?
Palauta tehtävät 5.12 mennessä!
Hei!
VastaaPoistaMulle pitäs olla niitä korvaavia tehtäviä...Tein nyt kuitenkin tuon grafiikan osion tehtävän, onko ok...? Sitten ois vielä se PIMA...Tuleeko tvt-2 osioon siis pelatusta pelistä arvio, vai mikäs olikaan tvt2-tehtävä..
t:Riikka Tidenberg